Friday, February 10, 2012

Gledesspreder

Du sprider glädje på Scrap-Perras blogg

Jag är ingen som firar Valentinesdagen, men jag tycker ju om att skapa i färgerna som representerar dagen så här kommer en layout från mig i dessa färgerna.   Alla papper kommer från  Bo Bunnys serie Crazy love. 


 
Tänkte här visa lite hur jag gör när jag kommer med lager på lager på mina layouter.  Jag klipper dit bit efter bit i den storleken jag vill ha, kanske chalkar eller ritar på kanterna och så lägger jag pappren i den ordningen jag vill ha de. Jag byter kanske lite plats på de och lägger små saker innimellan  för att få det som jag vill ha det. Oftast så kommer den tråkiga delen nu, ta i sär  alla delarna och börja limma. Jag tar ofta i stället min lilla häftmaskin. Håller allt i hop och häftar.  Här har jag häftat på två ställen. Den ena ovanpå tårtpappret och den andra under pappret längst upp för att den inte skulle synas, och så har jag bara en liten tejpbit som håller i hop de två lagren längst upp.    Har jag däremot flera lager som är lösa och som inte går att häfta på samma sätt, så brukar jag limma med Multimedium och dutta lite lim mellan varje lager för att hålla i hop det.

Jeg glemte så klart stingene når jeg fotograferte, så her kommer de også (The stitches)




Materiallista:

Mönstrade papper:
Bo Bunny - Crazy Love - Stripe
Bo Bunny - Crazy Love - More Than Words
Bo Bunny - Crazy Love - Cut out
Bo Bunny - Crazy Love - Dot
Bo Bunny - Crazy Love - Conversation
Bo Bunny - Crazy Love - Have a Heart

Dekorationer:
Bo Bunny - Crazy Love - Lovable Stickers
TårtpapperLily Bee - Head over Heels - Index ournaling Cards

Färg:
Glimmer mist - Tattered Leather
Glimmer Mist Chalkboard - Strawberry Shortcake
Distress Stain - Spun Sugar 

Annat
Silkespapper (privat)

3 comments:

  1. Jättefin! Snygg design och härliga foton!

    ReplyDelete
  2. Jättefin och den visar verkligen glädje!

    ReplyDelete
  3. Du är en stor inspirationskälla för mig, så fin LO!

    Har du sett att du är uppmärksammad här: http://onestorydown.com/2012/02/gallery-pretties-02-10-12/

    ReplyDelete