Friday, January 27, 2012

Anea - attitude - DT- Scrap-Perra

Pink Paislee möter Ruby Rock-it  i Scrap-Perras blogg.

Efter några veckor med vit cardstock kände jag för lite färgbyte. I dag kör jag mörkt och färgstärkt. Den här veckan har jag letat fram lite papper från Pink Paislees serier Soiree  och Daily Junque och blandat det med en av de nyaste tillverkarna Ruby Rock-It! och Paper Doll.



Papper jag har använt på layouten är: Daily Junque - Tabs, Daily Junque - Junque, Soiree - Trellis, Paper Doll-Collage,  Paper Doll-Dotti och Lily Bee-Head over Heals - Slushie.
blandat med en tårtpapper.

På det svarta bakgrundspappret har jag använt både Gesso, Glimmer Mist  och Glimmer Mist Chalkboard, Distress Stain och akrylfärg.


Har också  stämplat med Archival Ink - Jet Black. Stämplarna kommer från bland annat Glitz - Clearstamps - Distressing Set 2.  Har även stämplat och mistat på Pink Paislee -  Fabric Ribbon och Pink Paislee - Fuzzy Stickers. 



Träbokstäverna kommer även de från Pink Paislee - Wood Shop- Wood Chip och trästjärnan Maya Road - Wood Bingo-Motifs. 


Blommor kan man inte få för mycket av och det finns många olika - och även många nya på väg in.  Blommorna jag har använt är: Prima - Petunia - RondoPrima - Flower Market - Romantique,  Prima - Bristo Blooms - Ruby,  Prima - Bristo Blooms - Starry Night,  rosor. 

För att göra fjärilen som syns här och det svarta hjärtat har jag stansat ut med Tim Holtz   diesen Movers & Shapers - Hearts och Movers & Shapers - Mini butterflies sets.  Den ena har jag målat med akrylfärg från Studio och den andra med svart Distress Crackle Paint.

Närbilder finns i Scrap-Perras blogg.

6 comments:

  1. Kanontufft och snyggt förstås :O)

    ReplyDelete
  2. I adore the contrasting colors in this layout! Very impressive! I see a lot of scrapbookers, me included, having difficulty playing with such bold colors

    ReplyDelete
  3. WOW - Christin this is absolutely fabulous!

    ReplyDelete