Friday, November 11, 2011

Mistables og Farmhouse for Scrap-Perra

Her er inlegget hos Scrap-Perra.

Har kombinerat lite papper från Pink Paislees Mistable serie och papper från Crate Papers serie Farmhouse på den här höstlayouten. Efter över hundra bilder fick jag dottern att se rakt på mig......


Jag har verkligen lekt mig med glimmer mist från Tattered Angels, som finns både i kit, som Paint System och enstaka Glimmer Mist. Har använt båda rosa, röda, gula, bruna, turkoa toner. och blandat.  Det som är så speciellt med dessa Mistables pappren från Pink Paislee är att de har en resistfunktion. Även om man mistar, eller använder distressser så är det bara att torka bort färgen från det vita embossade


Har blandat med pappren från Crate Papers serie Farmhouse:Crate - Farmhouse- Countryside, Crate - Farmhouse- Paper pad. Har sprayet kanterna med vatten for att böya pappren. Har använt flera stickers från Crate - Farmhouse.  Har också mistat en Resistant Canvas från Prima.
 




Har också mistat  Fabric Ribbon från Pink Paislee med massa olika färger.  Även tårtpapperet har fått en omgång med mist.  En stjärna från GCD har fått sig en omgång med  gesso och har blandet lite akrylfärg med mist för att få färgen jag ville ha.    Lite blommor från Petaloo och Bristo Blooms i färgerna Ruby och Woodstock


 Ha en trevlig helg. I dag får vi här i Umeå besök av Scrap-Perra, det ska bli superroligt !


/Christin aka Umenorskan

2 comments:

  1. Hej. Om det är så att du har tid ikväll så kan du ju ta med dig alla(ink papper och blommor/rosor) de pyssel sakerna imorgon som du säljer så kan jag ta en titt på de under helgen.

    /merika

    ReplyDelete
  2. Denne var KUL! Digger fargekombinasjonene dine.

    ReplyDelete