Friday, October 28, 2011

Mist på Glitz - DT Scrap-Perra

Mist på Glitz hos Scrap-Perra


Nu är det verkligen höst och det känns som man gärna vill scrappa i lite mörkare färger så i dag visar jag en layout med papper från Glitz design.






Bakgrundspappret heter Motifoch kommer från Glitz serien Vintage Blue. Jag har mistat pappret med Tattered Angels mist och har använt en Mistables mask från Pink Paislee. Mistat lite mer i mitten och lite mera på sidorna för att få en mjuk övergång.  Pappret Damask från Glitz serien Dance in Sunshine har jag klippt som en banner och ritat med en svart Zig-penna for att få lite kontrast.  En liten doily/tårtpapperhar fått bli fotomatta under mitt Sepiafärgade foto. Med den här typen av mörka papper känns det bra med Sepiatoner på fotot.


På mitten av layouten har jeg knytt i hop lite Sew Easy Twine. Jag gjorde hål i bakgrundpappret och fäste dubbeltråd under med dubbelhäftande tejp.


Chipboarden som jag har lite journaling på samt fjärilen kommer från Chipboard från Crate Papers serie Random. De vita och blåa blommorna kommer från Petaloo: Chantilly - Velvet Hydrangeas - Blue och Chantilly - Mixed Blooms - Blue/green medan den bruna blomman kommer från Prima - Bristo Blooms - Woodstock.  Uppe till höger har jag mistat en liten bit canvas från Prima - Resistant Canvas-North Country. Den finns i flera roliga varianter.  Jag blev helt kär i träbokstäverna från Pink Paislee - Wood Shop- Wood Chip


Med lite närbilder önskar jag er en trevlig helg, själv ligger jag i dag i sängen med feber och hostar.....


/Christin - aka Umenorskan



Here is the sketch I used from Sketchy Thursday. I have rearranged a lot of it, one banner instead of one, moved the title and turned the papers to the side, but kept the photo in the same way.

7 comments:

  1. Oh wow, this is amazing. I real work of art.
    Love it!!
    Thanks for playing with us at Sketchy Thursdays x

    ReplyDelete
  2. So beautiful - love the photo!

    ReplyDelete
  3. Denne var kjempefin! Fikk lyst til å miste litt selv nå;-)

    ReplyDelete
  4. Such a beautiful page! Love the colors, these cute details and the photo of course!
    Thanks for playing with us at Sketchy Thursdays!

    ReplyDelete
  5. This is GORGEOUS! I loveeeeeee that photo and the masking! Thanks so much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):):):):):)

    ReplyDelete
  6. LOVE it! Thanks for playing with Sketchy Thursdays!

    ReplyDelete