Friday, October 14, 2011

En liten julebok - DT Scrap-Perra

Min nya julbok finnes også hos Scrap-Perra.


Jag har gjort en liten bok att spara lite ideer till årets julförberedelser, lite recept, önskelister och lite smått och gott jag hittar (lite utskrifter från Pinterest till exempel...)


Jag har använt en brun bok jag hade liggande hemma med lite flikar i. Jag balde att inte måla den med någon färg, då jag tycker den bruna färgen är passande nog till jul.


Det är nog ingen hemlighet att Crate Paper är en av mina favorittillverkare och årets julpapper finns i riktigt starka härliga färger. Nu i höst har Crate paper släppt tre serier, och alla tre går att blanda ihop och inte alla julpappren märker man är julpapper när man blandar de med Random och Farmhouse  serierna.


Jag har använt pappren  Mint och Wintergreen (den röda sidan). Har ritat streck på alla kanter med zig-penna, tycker ofta det får större effekt än att bara använda chalk. Några gånger gör jag både och.  På sidan av det gröna pappret en blå Stickers Borders. Globen är i Chipboard, den finns också i Die cut version, så för att få lite djup kan man antingen välja chipboard eller montera upp diecut på en chipboardbit man har hemma eller med 3d-kuddar. Snötjärnorna är från Die cut pappret.Under har jag använt en  doily för att få lite kontrast mot pappren under. Lite klistremärken som kommer från Alpha labels (finns nog i butiken) samt bokstäver. Lite röd/vit twinehar jag surrat runt och hängt lite chipboard i.


Hur långt har ni kommit med era julförberedelser ??? Länka gärna hit lite ideer.


Liten sneakpeak på några av produkterna jag har använt



Crate - Peppermint - Mint



Crate - Peppermint - Wintergreen



Crate - Peppermint -Stickers Borders
Crate - Peppermint - Mint Crate - Peppermint - Wintergreen Crate - Peppermint -Stickers Borders
Crate - Peppermint -Die cut 12x12

Doilies/Tårtdekorationer
Crate - Peppermint - Chipboard 12x12
Crate - Peppermint -Die cut 12x12 Doily Crate - Peppermint - Chipboard 12x12

No comments:

Post a Comment