Friday, September 23, 2011

Så trøtt - DT Scrap-Perra

For flere bilder - se Scrap-Perras blogg.

Fotot visar vår 4åring som var så trött så trött en eftermiddag vi skulle gå hem från lekparken att han slängde ut lillasyster från vagnen och lade sig i den själv.  




Som bakgrund har jag använt en svart wellpapp. Det går lika bra att använda den som bakgrund som det går att stansa ut och riva av bitar.  Får lite spännande struktur på bakgrunden bara.   Den blå färgen jag har målat med är egenblandad, lite mist, lite olika blåa färger för att få den ungefär som jag ville.  Jag brukar ofta använda ett akrylblock  att ha färgen på och blandar, för då är det enkelt att torka bort med till exempel babywipes. De mönstrade pappren på layouten kommer från Authentique Paper. 
och serien Journey. : Promanade, Explore och Voyage samt lite olika Tabloids diecut längst ner på layouten.På alla pappren har jag ritat med Zig-penna i stället för att chalka kanterna.


Om ni ser lite halvt genomskinligt plastigt på layouten så är det en del från sånt man får på flygplatser för att ha runt flaskor, hade bara lite lust att använda lite udda saker på layouten. Lite för att bryta av chevronmönstret lite bakom.  


Oftast brukar jag måla chipboards, men de här stjärnorna från GCD valde jag den här gången att behålla i sin naturliga gråa färg.  För rubriken har jag använt en Giggles Cream thickers. 


Ha en trevlig pysselhelg, nu är det bara lite över en vecka tills vi syns i Karlstad.

3 comments: