Friday, May 27, 2011

Du & mamma - DT Scrap-Perra - helt uten mönstrede papir.....

Dagens layout är gjort helt utan mönstrade papper, men har i stället vald att använda olika stickers och andra dekorationer samt tårtpapper och lite grönt silkespapper som kom med ett paket som jag har sparat på.

 Jag har använt vit cardstock som botten och så har jag duttat lite Spun Sugar Distress stain när jag ville ha fotot. Det syns kanske inte så mcyket, men lite rosa är det i botten.   Som fotomatta har jag valt det ovannämde materialet silkespapper och tårtpapper, och under fotot har jag också en die cut från Emmas shoppe.  Längst till höger har jag vald att använde två  Stickers Borders  från Emmas Shoppe. 
Emmas Shoppe -Alpha stickers har jag plockat ur frasen Princess.  Och under den frasen har jag  vald ut Emmas Shoppe -Stickers Phrases.  Den svarta swirlen kommer från Echo park paper och ingår i For the Record - Element stickers. Blommorna till höger om bilden är både från Prima Den lilla gula hårda blomdekorationen heter Arco Iris - Madeleine.

Den stora rosa fjärilen i chipboard kommer från GCD. Först färgade jag med akrylfärg, därefter har jag ritad svarta streck med en Zig-penna. Diecut blomman är gjord av tre olika die cut doilies från Emmas Shoppe -Die cut 12x12.  I mitten har jag satt din en glittrig lite chipboard från Emmas Shoppe -Layered Chipboard, den lilla turkosa med den gula knappen är också från samma chipboardserie.   Den rosa blomman kommer från Prima och heter Softees - Annabel.  Igjen har jag letat fram en fras ur Emmas Shoppe -Alpha stickers, och rubriken Du och Mamma är från samma stickers.


Uppe till vänster har jag igen använt både Phrases, Borders och Die cuts från Emmas shoppe tillsammans med lite journaling.


Til slut nere till vänster har jag använt flera Borders från Emmas shop, samt Die cuts  och Phrases.

Ha en trevlig helg.

1 comment: