Monday, February 14, 2011

Alla hjärtans dag - GDT Creativica

I dag har jeg blogget for Creativica

Idag är det Alla hjärtans dag och vad passar inte bättre än att ge bort en liten present som jag tänkte fylla med lite godis och annat spännande.  Jag har använt Maja Design papper från serien Ska vi ta en fika.

I skarven bak har jag stansat med doily lace för att få en snygg övergång mellan pappren och chalkat med brun, har också stansat ut med Doily lacen en kant uppe och nere.  Jag blev utmanad att inte använda köpta blommor, och jag har nästan klarat det. Den stora blomman är stansat ut med Retropunch. Totalt sex lager med blommor har jag limmat fast. Tre med stor Retropunch och tre med en mindre Retropunch.  Sprayade blommorna med lite vatten och knölade i hop de. På varme blad böyde jag de lite samman för att få lite mer liv i blommorna. Till slut satte jag dit en halväpärla.  Jag blev inspirerad av Maja/Eyovine att snurra lite papperssnöre för att dekorera lite.


Vad ger du bort i dag i present ?

Material
Mönstrade papper: Maja Design Ska vi ta en fika Hemgjord Saft, Blåbärssylt och Björnbärsrutor
Dekorationer: Papperssnöre från YouDo, Pearl Stickers White
Punch: Retro Flower LargeRetro Flower Medium, Martha Stewart Doily Lace.
Klistrigt:
dubbelhäftande tejp, Scotch Strong & Precise
Verktyg: Skärmaskin, sax,
Övrigt: Pringleburk, utskriven text

2 comments:

  1. Snyggt dekorerat! Gillar valet av papper...

    ReplyDelete
  2. Så snygg burken blev!! Det är svårt att göra något utan blommor.... ;o) Jag gjorde en ask till min man igår och använde samma papper som du. I brunt och grönt. Ha det gott!!

    ReplyDelete